Powered By Blogger

zaterdag 5 februari 2011

Première!!!

Nee...........niet op de rode loper, maar digitaal. Mijn eerste blog gaat van start. Wie zal daar nu in geïnteresseerd zijn denk ik dan zo. Ben ik de eerste? Wordt die van mij nou zo bijzonder? Eh, nee, dat geloof ik niet zo. Toen ik het mijn kinderen heel enthousiast vertelde (23 en 18) kreeg ik een meewarige blik en de opmerking: 'Kom je uit je ei gekropen, doen mensen van jouw leeftijd hier aan mee?'

Maar op het werk gaan wij beginnen met de 23 dingen en samen met twee zeer enthousiaste collega's mogen wij als ondersteunende "helpdesk" gaan fungeren. Hierbij hoort dus ook dat wij vooraf de dingen gaan uitproberen en gestalte gaan geven. Helemaal leuk dus, voor je werk gaan bloggen, twitteren, wiki's gaan posten en een hyves aanmaken! Heerlijk achter de informatiebalie volledig gepassioneerd naar je scherm kijken en vooral niet zien dat er een rij klanten staat met vraagtekens in de ogen!! En uiteindelijk opkijken met vierkante ogen en lieftallig vragen: "Wat mag ik voor u doen?"

Nou nee dus, wake up!!!! Wèl gezamenlijk met alle collega's van gedachten wisselen en het social web onveilig maken. Ik heb er zin in.........................jullie ook?

2 opmerkingen:

  1. Leuk omschreven! Heerlijk om de blogs te lezen, en leuk om er zelf mee aan de gang te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk de eerste stap is vol enthousiasme gezet. En de eerste drie belangrijke leermomenten gescoord.
    1. gebruik jouw kids als klankbord en vraag ze het hemd van het lijf over hoe zij sociale media gebruiken. En laat ze versteld staan van de dingen die je leert en weet. Eindelijk kan je hun gesprek volgen en meepraten. Momempowerment!
    2. Je eindigt je verhaal met een vraag en stimuleert de lezer tot actie/reactie/interactie. Zo ontstaand een conversatie en toon je dat je geïnteresseerd bent in de mening van een ander. Wil je een schare fans opbouwen, dan is dat de manier.
    3. Je blogt onder je eigen naan. Met open vizier. Dat is lovenswaardig. Kom uit voor je mening, wees open in wie je bent en wat je denkt. Dat wordt gewaardeerd door je lezers.

    Een goed begin dus. Veel plezier met het vervolg!

    En wellicht is een iPad wat voor je. Daarmee heb je geen scherm tussen je klant en jezelf en kun je een klant helpen, terwijl hij/zij zelf ook kan meedoen.

    BeantwoordenVerwijderen