Powered By Blogger

donderdag 19 mei 2011

Farewell Facebook

Er is al zoveel over gezegd en geschreven maar via dochterlief werd ik fijntjes geattendeerd op het volgende filmpje over Facebook. Het is gemaakt door de Nederlandse Film en Televisie Academie. Op de opleiding Communicatie wordt deze film gebruikt voor een artikel over Facebook.


Deze post is absoluut niet bedoeld om wat voor beeld dan ook te schetsen want ik ben ervan overtuigd dat social media niet meer zijn weg te denken. Alles wat ik tot nu toe heb opgestoken via 23# is alleen maar een verrijking en aanvulling op wat ik al wist.
Maar het filmpje benadrukt wel heel erg goed wat ik de afgelopen maanden in alle blogs heb gelezen en de worsteling die sommigen van ons hebben om wel of niet met deze hype mee te gaan. Het is even een zit (11 minuten) maar ik wil dit filmpje absoluut met jullie delen.
Het is tenslotte nog wel steeds 23 (deel) dingen.

8 opmerkingen:

  1. Goed filmpje dit laat goed zien waarom ik nog niet op facebook ben geweest. Ik heb al mijn hyves en daar ben ik een tijd geleden flink gaan minderen, precies om wat hier verteld word.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je weet het al hè, Elja, verbijsterend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wel jammer dat zo'n film mensen afschrikt, want je bent en blijft zelf de baas over wie je toevoegt en hoe je met je account omgaat. Ik ga toch heel anders om met mijn account als dat dit filmpje laat zien, hetzelfde geldt voor Hyves.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi filmpje !
    Om over na te denken. En te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. gelukkig ben ik niet de enige die zo zijn twijfels heeft. mooi filmpje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Treffend filmpje, geeft goed de twijfels weer die ik heb. Maar ik begrijp best dat het ook een heel handig medium kan zijn om contacten met bv. familie en (echte) vrienden te onderhouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja wel heel herkenbaar. Ik zit ook altijd naar facebook en mijn twitteraccount te staren van wat ga ik nu wel erop zetten en wat niet. En dan kom ik toch uit op nog maar even niet. Ben de hele dag al bezig vandaag met het maken van een you tube filmpje over de autorit. Maar ook hier heb ik dan zo'n gevoel van lekker belangrijk bij. Als iedereen echter zo denkt is het gauw gedaan met de sociale media.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goede vondst. Belangrijke overweging. Het is niet alles goud 2.0 wat blinkt.

    BeantwoordenVerwijderen