Powered By Blogger

woensdag 15 juni 2011

Eindevaluatie 23#

Het zit er echt op.........Met de aanwezigheid van Edo en Erik voorzien van hun eindpresentatie werd ik geconfronteerd met de harde werkelijkheid. Er was een goede opkomst (27 personen). Het aanwezigheidspercentage werd helaas fors naar beneden gedrukt door vakanties (vindt je het gek na 23#), zieken (helaas) en andere bezigheden.

Edo opende zijn betoog met een erg leuk filmpje. Verder liet hij in zijn overzicht een aantal quotes en originele opmerkingen zien.
Er zijn nog een aantal cursisten die nog niet helemaal klaar zijn, maar zij hebben -met het mes op tafel- beloofd over hun laatste dingen een blog te posten.

Bij de cursisten van 10# bleken de volgende items populair te zijn: Librarything en Bloggen. Voor de 23# cursisten waren dat: Librarything, RSS, Twitter en Bloggen. Drie maal raden wat het minst populaire onderdeel was. Juist ja, jullie mogen nooit meer raden! Het verboden woord.

Edo benadrukte nogmaals dat social media de toekomst zijn en dat er in de bibliotheekwereld een radicale omslag moet worden gemaakt. De 10/23# cursus is dan nu wel afgelopen, maar voor de BDGV begint het pas!!

Om dit te onderschrijven gebruikte Edo het volgende filmpje.

Na de break werden de certificaten uitgereikt waarbij ondertussen via de beamer de bijbehorende blogs werden getoond. Edo, Erik en bij afwezigheid Greet, hadden over iedere blogger een korte quote en hiermee werd de bijeenkomst afgesloten.

Voor de cursisten die in een gat vallen is de Stichting Korrelatie beschikbaar, maar voor alle cursisten geldt: vooral doorgaan!!!!! Laat je horen, zien, en deel je ideeën met ons allemaal.

Edo sloot de bijeenkomst af met een filmpje. Hoe wij onze kids digitaal kunnen opvoeden. Let op: sla het reclamefilmpje over en huiver.......

9 opmerkingen:

  1. Was wel even 'stil' vanmiddag, maar gelukkig heb je weer een blog geplaatst :)

    Het was een geslaagde eindevaluatie vanochtend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor het verslag Elja, ik vond het zo jammer dat ik er niet bij kon zijn,leuk om te lezen en te zien hoe de ochtend verlopen is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk da's nog eens leuk, voor het eerst een "verslag van de dag". Attent dank je. Ik vond het een leuke geanimeerde bijeenkomst. En zoals beloofd blijven we nog een week of twee jullie blogs volgen, voor alle nabranders en inhalers.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kunt het niet laten he.
    bedankt voor al je support de afgelopen maanden.
    bij mij thuis ging de vlag uit, kijk maar op mijn blog

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om de evaluatie.nog eens na te lezen.
    Stichting Korrelatie heb ik niet nodig. Ik heb nog het een en ander ding achter de hand. WIE WAT BEWAARD, HEEFT WAT :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super je verslag met filmpjes, je vergeet te melden dat jullie als dreamteam ook nog een goede bijdrage aan de afsluiting hebben geleverd en een grotendeels staande ovatie ontvingen. Bedankt voor de gadget, gaat zeker van pas komen :-) Het was een goede bijeenkomst en we gaan er zeker mee door !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk Elja dat je de bijeenkomst zo duidelijk in je blog hebt gezet. Leuk voor degenen die niet konden komen. Dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Elja,

    Zo te lezen heb ik wel weer wat gemist. Jij bedankt voor je support tijdens de cursus maar niet alleen jij ook Muriel die er voor gezorgd heeft dat mijn frustratie over het filmpje werd opgelost. Je reacties waren altijd weer leuk om te lezen en te krijgen. Jou blogs waren altijd leuk en leerzaam om te lezen. Als ik weer aan het volgende ding begon keek ik eerst even wat zegt Elja hierover.
    Groet vanuit Dallas USA.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt er weer een geweldig verslag van gemaakt, net zoals al je posts al die tijd geweest zijn en vast ook nog gaan worden.

    BeantwoordenVerwijderen