Powered By Blogger

maandag 13 juni 2011

Hoe nu verder na 23#?

Met de eindevaluatie in zicht (15 juni as.) weet ik dat velen van jullie worstelen met de vraag: "Wat nu na 23Dingen?" Of niet soms? Nee........dat zou een beetje veel wishful thinking zijn. Voor velen van ons komt het "gewone" leven weer terug, meer tijd voor onze dierbaren en een sociaal leven los van de computer. Wat ik er zelf van vind? Als begeleider ben ik eerlijk gezegd wel blij dat het grootste deel van mijn taak erop zit. Hoe leuk ik het ook vond om de dingen uit te vinden, te verwoorden in een blog en waar ik kon de collega's te adviseren, tijd was een relatief begrip in deze periode. Het heeft mij wel leuke en interessante dingen gebracht. Ik kijk (nog) meer bewuster om mij heen of ik interessante nieuwtjes op digitaal gebied vind zoals bv Tweet Mirror. Soms was het ook train de trainer! Wie leert van wie, maar altijd kwamen wij met elkaar tot een oplossing. Ook de onderhoudende gesprekken met alle collega's waren een prettige bijkomstigheid. Door het lezen van elkaars blog kom je ook eens met de "vrijetijdscollega" in aanraking.

Zijn wij nu klaar als organisatie met 23#? Nee zeker niet!! Naar mijn idee begint het pas. Want voor de bibliotheek is er nog veel te onderzoeken en te implementeren. Gaan wij Facebook, LinkedIn, Hyves op welke manier dan ook inpassen in onze webcatalogus? Persoonlijk lijkt het mij leuk om een biebblog bij te gaan houden. Ook het Twitteren moeten wij snel oppakken en nog professioneler binnen de organisatie inbedden. Op de 23DDD hebben wij veel tips gehoord. Mij is hiervan bijgebleven hoe wij bepaalde dingen vooral niet moeten aanpakken. Hopelijk kunnen wij deze ervaringen gebruiken bij de verdere implementatie.
Verder hebben wij kennis mogen maken met vele facetten van het web2.0. Wat is nu leuker dan dingen uitproberen, gewoon weer vergeten of toe gaan passen in je eigen private- c.q. werkomgeving?

Voor diegenen van jullie die nog tegen die laatste loodjes aanhikken > vooral niet doen! Wij hebben een idee om de eventuele dingen die nog niet klaar zijn op een ludieke manier op te pakken op een later tijdstip in dit jaar. Als jullie allen een heftige eindspurt gaan maken is het lastig voor de begeleiders om op dit alles nog verantwoord feed back te geven maar vooral voor jullie zelf is de lol er dan een beetje af. En dat zou jammer zijn. Ik zou zeggen tot de 15e juni!!

Per 1 juni is er een geweldig leuke nieuwe app verschenen: earth cleaner. Via je smartphone melding maken van zwerfafval. Helemaal leuk toch!

3 opmerkingen:

  1. De cursus gaat voor een aantal nog door. Voor ons allemaal gaat web 2.0/web 3.0 door. Privé en voor het werk kun je er niet meer omheen en sterker nog wil ik er ook niet meer omheen. Ik zal het lezen van blogs en erop zo goed mogelijk op reageren ook wel missen en hoop dan ook dat er door velen doorgeblogd gaat worden. Nieuwtjes uitwisselen zoals het bestaan tweetmirror. Wat een geweldige toepassing.
    Ik verheug me nu al op jouw blogs, want dat jij het blijft doen staat voor mij als een paal boven water.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt goed Elja. Mooi dat jullie door denken over wat volgen gaat. Ik hoop dat jullie die kar blijven trekken, want jullie enthousiasme is aanstekelijk en broodnodig in een organisatie die verder en anders wil.

    Wil ik je dit filmpje nog meegeven als reactie op Earth cleaner app. In Estland is in 2008 een wiki-actige actie opgezet om met zo veel mogelijk mensen het land schoon te maken. Onder het mom van vele handen maken licht werk. Crowdsourcing in optima forma en een belangrijk principe bij veel web 2.0 projecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk blijft het, al die filmpjes die we elkaar "laten zien". Zal ze wel een beetje missen.

    Het echte werk gaat nu beginnen. Verheug me er op :)

    BeantwoordenVerwijderen