Powered By Blogger

dinsdag 29 maart 2011

Twitter #12

Twitteren, wie doet het niet!!!! Eh.......ik ben geen actieve twitteraar. Heb voor de cursus 23# uiteraard wel een account geopend en een username bedongen maar echt van de grond komt het nog niet. Oorzaak? Ik heb wel een smartphone, maar dan zonder vast internet abonnement. Dus ben ik afhankelijk van WIFI spots of niet beveiligde LAN networks om verbinding met de buitenwereld te krijgen. Twitteren kan voor mij op dit moment bijna alleen via de pc en dat vind ik dus erg onhandig.

Het openen van een account is soms nog eenvoudiger dan het vinden van een vrije username. En eenmaal ingelogd volgen de aanwijzingen vanzelf. Twitter is (nog) niet Nederlandstalig maar dat betekent uiteraard niet dat je ook in het Engels moet (re)tweeten.


Het fenomeen twitteren is niet meer weg te denken en terecht. Sommige tweets worden met mach3 de wereld ingestuurd en zijn daarom sneller dan het geluid (lees de schrijvende pers en de overige media).

Maar hoe beheer je jouw account en hoe stuur je snelle;leuke;grappige;inventieve;informatieve tweets de wereld in? Via onderstaande link (social bookmarking) vindt je een zeer duidelijke handleiding van Twitter.



Het belangrijkste is: Hoe kom ik aan vrienden (followers)? Daar heb ik ook een oplossing voor bedacht.


Als toepassing voor de bibliotheek is dit zeer bruikbare social media. Allerlei nieuws kan via de BDGV account gedeeld worden en zelfs links kunnen er in een tweet geplakt worden. Er wordt al redelijk gebruik gemaakt van de BDGV account en het is zaak dat er veel followers bijkomen. Désirée heeft in haar post goed duidelijk gemaakt hoe belangrijk het netwerken is en hoe je bij de "juiste" personen uitkomt. Want Twitteren is lezen maar ook.......gelezen worden. Dat laatste is voor ons als BDGV zelfs het belangrijkste.


Of ik (verder) ga Twitteren? Eerst op zoek naar die panty!!!


3 opmerkingen:

  1. Niets aan toe te voegen. Wel een vraagje. Wat doet de link naar de delicious site in je twitter verhaal?
    Ik ga even zoeken of ik je op twitter kan vinden.
    En vriendjes kun op op allerlei manieren maken ;), dat zie je nu maar weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. in ieder geval heeft de groene venen een account, de eerste stap is er dus, nu alleen nog uitbouwen;)
    probeer voor de bibliotheekaccount aanbevelingen van andere twitteraars te krijgen via followfriday (#ff)

    ps. die panty is erg cool!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kunt ook twitteren via SMS. Maar ik geef te een smartphone met vast internet is een stuk makkelijker. En het aantal mensen die dat heeft groeit met de minuut.

    Maar vergis je niet. Twitter is niet alleen om je boodschap te zenden. Mensen willen terug praten en verwachten dat er teruggepraat wordt. Dat wanneer zij reageren op jouw tweet dat jij terug reageert. Mensen praten (tweeten) ook óver jou en het is zaak om te monitoren wat er over jou gezegd wordt, zodat je ook daar op kunt reageren. Zorg voor het gesprek en zo'n panty zal heel wat tongen losmaken. Als was het maar van de bouwvakkers die je natweeten.

    BeantwoordenVerwijderen